کاربرد شیمی در زندگی روزمره

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 7
نویسنده پیام
aminsadeghi آفلاین

دوست یه خورده فعال
ارسال‌ها : 42
عضویت: 13 /3 /1392
سن: 18
تشکرها : 2
تشکر شده : 9
کاربرد شیمی در زندگی روزمره

امروز در مسير خود حتماً وسايل نقليه ی گوناگونی را ديده ايم. لاستيک چرخهای اين وسايل همگی محصول صنعت شيميايی است. احتمالاً لباسی را که پوشيده ايم از الياف مصنوعی مانند نايلون، اُرلُن يا داکرون است. غذايی که می خوريم ممکن است در پوشش پلاستيکی بسته بندی شده باشد که آن هم يک محصول صنعت شيميايی است.

اگر برای کنترل عفونت در بدن آنتی بيوتيک خورده ايم در واقع از يک ماده ی دارويی شيميايی استفاده کرده ايم. پس، هر چيز در زندگی ما به شيمی مربوط می شود.

چون رشته شيمی تقريباً همه ی جوانب زندگی ما را در بر می گيرد، شيميدانان به طرحهای پژوهشی متنوعی می پردازند که تنوع آن ذهن را به حيرت می اندازد. بسياری از شيميدانان دست اندرکار بيماری هايی مانند ايدز هستند که در حال حاضر غير قابل علاج اند.

شيميدانان هم چنين شديداً درگيريافتن راههايی برای بهبود کيفيت محيط اند. ادامه ی اوزون در استراتوسفر نرساند، خواهد انجاميد. پژوهش در باره ی شيمی آب دريا به امکان می دهد تا راههای آبی بسياری را که طی سالها سوء استفاده و غلظت شديداً آلوده شده اند، تميز کنيم.

شيميدانان با همکاری نزديک با کارکنان سازمان حفاظت محيط درصدد يافتن روشهايی برای تميز کردن زباله دانها و محلهای تخليه زباله هستند که به طور نامناسب يا غير قانونی باقی مانده اند.




امضای کاربر :
دکتر علی شریعتی:
خدایا به من کمک کن تا قبل از آنکه در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنم کمی با کفش های او راه بروم.
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 02:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group